Nya Skolan HK

Nya Skolan startade 2001 med en tydlig och uttalad vision. Vi ville ta ett nytt grepp, vara en ny sorts skola. Vi är vad vi heter och är stolta över vår verksamhet. Varje dag arbetar vi med vår vision tillsammans med våra elever i sann Nya Skolan-anda, vilken beskrivs nedan genom följande begrepp:

• Trygghet & tillhörighet
  • Självkänsla & självförtroende
  • Engagemang & bekräftelse
  • Samverkan & samarbete
  • Struktur & ordning
  • Ramar  & regler

Personal vid huvudkontor och centraladministration

Vill du vara med i vårt team och göra skillnad?

På Nya Skolan har vi en trygg och tillitsfull kultur. Här bryr vi oss om våra barn, elever, vårdnadshavare och medarbetare. Nya Skolan AB består idag av fyra förskolor samt tre grundskolor belägna i Trollhättan och Lilla Edets kommun.

Enheten för service (lokalvård och matbespisning) arbetar dagligen för att leverera en trivsam miljö för de som vistas i våra lokaler. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda barn och elever lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i. Lokalvård är viktigt för alla som vistas i lokalerna då det påverkar både trivsel och hälsa. Med trivsel och hälsa i fokus utför vi systematiskt små och stora insatser. Som medarbetare hos Nya Skolan är du en av dem som arbetar närmast barn, elever och personal, vilket innebär att du är en viktig lagspelare i vårt serviceåtagande samt i vårt utvecklingsarbete.

Skolmaten är en viktig faktor för våra barn och elevers utveckling. För att orka hela dagen krävs vällagad mat. På Nya Skolan serveras näringsriktig mat tillsammans med ett varierat salladsbord från vårt eget moderna kök. Vi serverar dagligen måltider till cirka 700 barn, elever samt personal. Vi arbetar ständigt för att skapa en trevlig måltidsupplevelse för alla våra matgäster.

Kvalifikationer

Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av lokalvård och/eller arbete i köks-/ bespisningsmiljö. Gärna inom förskole- / grundskolemiljö och mottagningskök. Du har måltidsbiträdesutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har erfarenhet av att arbeta i storkök, mottagningskök och B-körkort är det särskilt meriterande.

Du är serviceinriktad, noggrann och värdesätter en hygienisk arbetsmiljö. Du kan arbeta självständigt och är mån om att kontinuerligt skapa en trivsam miljö för våra barn, elever och personal. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar på de utmaningar som kan komma att uppstå. Bra kommunikation och samarbete med såväl barn och elever som kollegor inom lokalvården och andra professioner på skolan är en förutsättning för att du ska trivas. Vidare kräver tjänsten att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar i arbetet. Vi följer givna hygienregler och förser dig med arbetskläder för ett proffsigt intryck gentemot kund.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts den 1 juli 2023 eller enligt överenskommelse.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning och rekrytering sker löpande. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens webbplats.

Läs gärna mer om våra verksamheter på nyaskolan.se

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 1 juli 2023 eller enligt överenskommelse