Förskolor

Nya Skolan startade 2001 med en tydlig och uttalad vision. Vi ville ta ett nytt grepp, vara en ny sorts skola. Vi är vad vi heter och är stolta över vår verksamhet. Varje dag arbetar vi med vår vision tillsammans med våra elever i sann Nya Skolan-anda, vilken beskrivs nedan genom följande begrepp:

• Trygghet & tillhörighet
  • Självkänsla & självförtroende
  • Engagemang & bekräftelse
  • Samverkan & samarbete
  • Struktur & ordning
  • Ramar  & regler

Nya Skolans Förskolor

Beskrivning

Som förskollärare på Nya Skolans förskola har du unika möjligheter att påverka och bidra till barnens utveckling och lärande. Vi söker nu dig som är legitimerad förskollärare och som älskar att jobba med barn i åldern 1-5 år.

Arbetsuppgifter

Som pedagog medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö skapas för varje enskilt barn samt hela gruppen. Detta genom att vara en del av det pedagogiska utvecklingsarbetet enligt förskolans verksamhetsmål. Pedagogiskt arbetar vi med helheter. Vi vill lära barnen att se sammanhang samt att utveckla ett medvetet och reflekterat tänkande med stigande ålder.

Du kommer tillsammans med övriga pedagoger på förskolan utveckla, driva och genomföra förskolans uppdrag utifrån gällande styrdokument och med vår vision i sikte samt vara delaktig i planering och utvärdering av arbetet. Våra lärare arbetar i arbetslag, delar ansvar och utvecklas tillsammans. Styrkan i arbetslaget sitter i samtliga medarbetares olika kompetenser där alla bidrar med sin kunskap för att möjliggöra barnens lärande och utveckling.

Barngrupperna är flexibla och anpassas efter det pedagogiska behovet samt barnens intresse och mognad. Tillsammans skapar vi en atmosfär där kunskap är kul och lärandet ett spännande äventyr.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du är en öppen person som är lugn och trygg i dig själv, där samarbete ses som en självklarhet. Nya Skolan arbetar med IKT-verktyg såsom Ipad, smartboards och blue- bot tillsammans med barnen för att utveckla den digitala kompetensen för deras framtid.

Villkor

Vi söker förskollärare på heltid, vikariat minst 6 månader.

Tjänsten tillsätts i mars 2023 alt. enligt överenskommelse.

Rekrytering sker löpande. Uppvisande av utdrag från belastningsregistret är obligatoriskt.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2023-09-30
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Mars 2023 alt. enligt överenskommelse