Förskolor

Nya Skolan startade 2001 med en tydlig och uttalad vision. Vi ville ta ett nytt grepp, vara en ny sorts skola. Vi är vad vi heter och är stolta över vår verksamhet. Varje dag arbetar vi med vår vision tillsammans med våra elever i sann Nya Skolan-anda, vilken beskrivs nedan genom följande begrepp:

• Trygghet & tillhörighet
  • Självkänsla & självförtroende
  • Engagemang & bekräftelse
  • Samverkan & samarbete
  • Struktur & ordning
  • Ramar  & regler

Nya Skolans Förskolor

Beskrivning

Vi söker dig som är utbildad barnskötare med några års erfarenhet, och som älskar att jobba med barn i åldern 1-5 år.

Som barnskötare på Nya Skolans förskolor har du unika möjligheter att påverka och bidra till barnens utveckling och lärande.

Vi söker en barnskötare på 50% på vikariat tom 31 december.

Tjänsten tillsätts i mars 2023

Rekrytering sker löpande. Uppvisade av utdrag från belastningsregistret är obligatoriskt.

Pedagogerna

Våra pedagoger arbetar i arbetslag där man har ett gemensamt ansvar för alla barn som ingår i arbetslaget. Styrkan i arbetslaget sitter i samtliga medarbetares olika kompetenser där alla bidrar med sin kunskap för att möjliggöra barnens lärande och utveckling.

Holistisk syn

Pedagogiskt arbetar vi med helheter. Vi vill lära barnen att se sammanhang samt att utveckla ett medvetet och reflekterat tänkande med stigande ålder.

Arbetsuppgifter

Som barnskötare medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö skapas för varje barn och hela gruppen genom att vara en del av det pedagogiska utvecklingsarbetet enligt förskolans verksamhetsmål.

Du kommer tillsammans med övriga pedagoger på förskolan utveckla, driva och genomföra förskolans uppdrag utifrån våra styrdokument och med vår vision i sikte samt vara delaktig i planering och utvärdering av arbetet. Våra lärare arbetar i arbetslag, delar ansvar och hjälper varandra.

Våra gruppen är flexibla och anpassas efter det pedagogiska behovet och barnens intresse och mognad. Tillsammans skapar vi en atmosfär där kunskap är kul och lärande ett spännande äventyr.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du är en öppen person som är lugn och trygg i dig själv och där samarbete ses som en självklarhet då vi arbetar i arbetslag.

Nya Skolan arbetar med IKT-verktyg såsom Ipad och smartboard tillsammans med barnen för att utveckla den digitala kompetensen för framtiden.

Villkor

Omfattning: deltid (50%)

Varaktighet: Vikariat 6-9 månader

Anställningsform: tidsbegränsad anställning